10 éves az OTP Mobil, az OTP Csoport első saját startupja, amely a társaság a Simple app, SimplePay fizetési rendszer és a SimpleBusiness fejlesztője. A kerek évforduló apropóján az OTP Bank a digitális startégiájáról és az OTP Mobil forgalmáról, eredményeiről tartott tájékoztatót, ahol kiderült többek között az is, hogy a pénzintézet az egészségügyi és az ingatlanpiaci terjeszkedést követően tovább építi a beyond banking ökoszisztémáját: „a következő pár hónapban élesbe állítja a következő ötletét is”.
Természetes folyamat, hogy a webshopok, e-kereskedelmi szolgáltatók növekedésével a digitális fizetési megoldások szerepe is felértékelődik, ugyanakkor azzal számolunk, hogy a plasztik kártya még sokáig a pénztárcánkban marad – mondta a Portfolio-nak adott exkluzív interjújában Mark Barnett, a Mastercard Europe elnöke. A fizetéstechnológiai cég európai vezetője szerint fontos a startupokkal, fintechekkel való együttműködés – évekkel ezelőtt az egyik startup-fejlesztési programjukon például egy Revolut nevű kezdő vállalkozásnak is segítettek.
Egy országos informatikai adatközponti karbantartás miatt számos postai szolgáltatás nem lesz elérhető 24 órán keresztül - írja a Magyar Posta.
Az amerikai nagybankok összefognak, és egy online digitális pénztárcát indítanak el közösen, amely többek között a PayPal, vagy az Apple Pay riválisa lehet - számolt be a Wall Street Journal.
A Mastercard legfrissebb Fizetési Élmény Riportja rámutat, hogy a kisebb webshopok milyen behozhatatlan versenyhátrányba kerülnek a nagyokkal szemben, ha nem teszik lehetővé a korszerű online fizetési megoldásokat. Ez nem csak az ügyfélélmény, hanem a bizalom felépítése szempontjából is kulcsfontosságú, ezért minden szereplő érdeke az, hogy körükben is terjedjen el az online bankkártyás fizetés és a kártyamentés lehetősége. Ehhez azonban iparági összefogásra van szükség, amelyben a bankok, fintech cégek, online számlázók és egyéb szolgáltatók olyan platformokat fejlesztenek, amelyekkel a kisebb szereplők gyorsan és egyszerűen tudnak integrálódni a hatékony webkereskedelembe. Vannak már jó példák, de még bőven van tér ebben a fejlődésre. A Portfolio Szetnics Lászlót, a Mastercard digitális megoldásokért felelős vezetőjét kérdezte a felmérés részleteiről, a long-tail szegmens kihívásairól és az érintett szereplők felelősségéről.
Elon Musk a múlt héten találkozóra hívta a Twitter vezetőit, és felvázolta nekik a terveit a közösségi platform fintech-ké alakítására vonatkozóan. A The Verge által megszerzett hangfelvétel szerint Musk nagy értéket láthat a Twitter közel 400 milliós felhasználói bázisában, amely megfelelő alapot jelenthet egy jövedelmező fintech szolgáltatás kiépítéséhez. Musk először a platformon belüli szabad pénzküldést valósítaná meg, majd a hitelezéssel bővítené a kínálatot. Az elhangzottak alapján a Tesla-vezér végső célja viszont egy, a mindennapokat megkönnyítő szuperalkalmazás létrehozása lenne.
A magyarok 27%-a még mindig nem mozog annyira otthonosan a digitális világban, hogy kizárólag digitálisan intézze ügyeit, akár a biztosításaival kapcsolatban - derül ki az Aegon kedden publikált kutatásából. A papírhoz való ragaszkodás és a telefonos ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos megszokás még mindig komoly visszatartó erőt jelent.
A nyilvános hálózatoknál még zártabb és védettebb privát, dedikált mobilhálózat - a Telekom és a T-Systems ún. Campus Network megoldása - biztosítja a Festipay-es terminálokon történő gördülékenyebb fizetést a nyár három nagy rendezvényén, az EFOTT-on, a Szigeten és a Strand Fesztiválon. Résztvevőként azt tapasztalhatjuk, hogy a fizetésnél nem kell hosszasan várni arra, hogy a terminál csatlakozzon a szerverhez. Ez annak köszönhető, hogy a háttérben a szervezők az általuk prioritásnak tekintett célra – a fesztiválozók minél gyorsabb kiszolgálására – dedikálhatják a Telekom által a helyszínen kialakított privát mobilhálózatot, függetlenítve azt az esetleges nyilvános hálózati terheltségtő
Az OTP Bank tájékoztatása szerint nem működik a SimplePay fizetési rendszer a MÁV-alkalmazásban és az internetes jegyértékesítési csatornákon (Elvira) - közölte a Mávinform kedd késő délután.
Egy új, egyesült királyságbeli kutatás eredménye szerint rohamos ütemben terjed az online részletfizetéses megoldás, vagyis a BNPL. A számok azt mutatják, hogy a szolgáltatás korántsem csak a fiatalok körében népszerű, minden korcsoport körében nőtt a felhasználók aránya. Aggasztó, hogy folyamatosan nő a fizetésképtelenné váló fogyasztók aránya is: sokan a családjukhoz és barátaikhoz fordulnak segítségért, ha nem tudják törleszteni a kölcsönt.
A Stripe a fizikai világba is elhozza a fizetési infrastruktúráját az új POS termináljával, amit először Írországban, Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban és Hollandiában dob piacra.
A világ legértékesebb fintech startupjai között számon tartott Klarna és a Stripe stratégiai partnerséget köt, a Stripe a Klarna BNPL-megoldását integrálja az általa kiszolgált kereskedőknél – írja a CNBC.
Bill Gates mondata – miszerint a bankolást ugyan nem lehet nélkülözni, de a bankokat igen – még 1994-ben hangzott el. Azóta sok minden a feje tetejére állt a pénzügyi szektorban. Technológiai startupok sora lépett a színre olyan innovatív pénzügyi megoldásokkal, amelyek sok tekintetben felülmúlták a hagyományos banki szolgáltatásokat. A bankok meglátták a lehetőséget a fintech világban és alkalmazkodtak. Ma viszont egy egészen más trend van kialakulóban: vállalatok, fő tevékenységtől függetlenül, megkerülve a bankokat, pénzügyi terméket kínálnak közvetlenül az ügyfeleknek. Vajon tényleg leáldozott a bankoknak és a cégek ügyfélfolyamtába ágyazott pénzügyi megoldások végleg feleslegessé teszik majd őket?
A Covid-válság okozta pillanatnyi lefagyás után 2021-ben a fintech szektor újra megmutatta, milyen iszonyatos mennyiségű pénzt képes megmozgatni: még nem ért véget az év, de már így is több gigafelvásárlásra és hatalmas kockázatitőke-befektetésre került sor. Összeszedtük, melyek voltak idén a legnagyobb M&A dealek és kockázatitőke-befektetések.
A koronavírus-járvány felforgatta a mindennapokat és a vásárlási, és fizetési szokásokat tekintve alapvetően konzervatív magyar fogyasztók is az online térbe kényszerültek, nyomást helyezve az e-kereskedelmi értéklánc minden szereplőjére. Ahhoz azonban, hogy a webshopok meg tudják tartani a régi vevőket és újakat tudjanak szerezni, hogy az emberek ne csábuljanak vissza az üzletekbe, muszáj fejlődnie, változnia az e-kereskedőknek.
Legkésőbb 2021. január elsejétől valamennyi hazai pénzintézetnek be kell vezetnie az erős ügyfél-hitelesítést az internetes vásárlási tranzakciók biztonságának erősítése érdekében. Az átállást az Európai Unió pénzforgalmi irányelve (PSD2) írja elő. Eszerint a netes vásárlásokkor az eddigi adatok - bankkártya szám, név, lejárat, ellenőrző (cvc2/cvv2) kód – megadása már nem lesz elég. Szükség lesz egy olyan azonosításra, amely kapcsán egyértelműsíthető, hogy az adott tranzakciót valóban a kártyabirtokos indította, s nem pusztán a kártya adataival kíván visszaélni valaki. Erre az ügyfél aktív közreműködését kívánó újabb azonosítási lépés adhat garanciát - hívja fel a figyelmet a változásra a Bankszövetség.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A meghódított terület 40%-át már visszaszerezték az oroszok.
A külügyminiszter szerint minden opciót meg kell vizsgálni.
Ezután nehéz lesz végrehajtani az ICC parancsát.
Erős vélemény jött a volt ukrán főparancsnoktól.
A gyermekbetegségeket kinőve is volt mit variálni a legendás szérián.
Megérkeztek a 2025-ös extraprofitadó részletei.
Megérkezett a Préda, a Portfolio kiberbűnügyi podcastjének második epizódja.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.